11 October 2009

Nasihat Mengubah Kehidupan!!!



Pertama
Bersedekahlah kpd org lain yang lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.

Kedua
Kahwinilah lelaki/wanita yang gemar anda berbicara dengannya,kerana kemahirannya berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih penting pabila usia semakin tua.

Ketiga
usahla percaya perkara yang anda dengari,berbelanja la seberapa yang ada dan tidur lah seberapa lama yang perlu
.

Keempat
Apabila kamu berkata "aku cinta padamu" maka tunaikan lah.

Kelima
Apabila mengatakan, "maaf"..tenunglah matanya.

Keenam
Bertunanglah sekurang-kurangnya 6bulan sebelum diijapkabul.

Ketujuh
Percayailah cinta pandang pertama.

Kelapan
Usah tertawakan impian orang lain,manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.

Kesembilan
Cintailah seseorang sepenuh hati dan penuh kasih sayang.Sesungguhnya anda akan terasa seolah-olah anda tersiksa,tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

Kesepuluh
Jika berlaku perselisihan pendapat,bertengkar lah secara aman.Usahlah menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.

Kesebelas
Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka.

Kedua belas
Berbicaralah secara perlahan,dan berfikirlah secara pantas.

Ketiga belas
Apabila seseorang bertanyakan soklan anda tidak gemari,lontarkan lah senyuman dan jawablah"kenapa anda hendak tahu".

Keempat belas
Apabila anda kerugian,janganlah anda jadi kurang ajar..

Kelima belas
Apabila menyedari anda melakukan sesuatu kesalahan,usahlah berlengah untuk perbetulkan..

P/s:aku pom manusia biase,bkn nya makhluk asing yg hebat..ak mmg xlayak nk bagi nasihat,tp setahu ak kita sesama manusia haruslah sentiasa saling ingat mengingati,agar nnt x terpesong.Kalau ak de wat salah an sesiapa tolong la bgtau,xpom betolkan lah..ak dah buta hati ntok terima sindiran2.Aku open-minded yg leh terima sesuatu yg betol dan utk kebaikan.. okeyh say peace!!!

11 comments:

Adjla Hafizin said...

wah..
berwajah baru nmpaknye blog ni.
smakin maju..syabas!

nasihat mngubah kehidupan..
erm..tersngat btol.

BuLaN iTu aKu said...

blog semakin interaktif..
banyak nasihat..
tq

Wan Pai said...

nasihat yg berguna..gud2..

madihahzubir said...

mata ak turut bkelip2 bc entry ni..haha!

nasihat y bgs.*thumbs up*

ak pcy cnt pndg ptma!ehek!

Azrul_amigo said...

adj:hehe,wajah baru ke blog nie..
hebat x..
kelip2...
huhu...

bulan:sama2 bulan..
segala pandangan atau cdgan amat dialu2kan...

Azrul_amigo said...

pai:nasihat nie utk semua pa..
ak saje nk kongsi2..
xbek mkn2 sorg2..

madie:hehe..
ak saje2 je wat kelip2 tu..
xnk bgi korg mengantok..
kah3..
wah..percaya cinta pendang pertama..

Adjla Hafizin said...

jeles r ngn blog ni..
aku rase cm nk gigit laptop je ni.
haha.

Azrul_amigo said...

jgn gigit wei..
nnt pecak berderai plak ko nye screen..
hbs duit bapak ko plak..

hantuk je kpala kat mane2 ruang kosong..
kah3

Nabil Fizri said...

mata waa kelip2 bace entry lu

dakwat-merah said...

suka ayat ni....baguh2
bijok mu...hahhaa...semoga kita amal benda tuh!1

Azrul_amigo said...

nabil:ak mmg sengaja kasi kelip2 tu..
bru la segar sket mata,xngantok..

dakwatmerah:jopm sama2 amal..wat ayat awek pom jadi jgok nie..